Пользователь
Начинающий
Сообщений: 48
Дата: Пятница, 20.09.2013, 20:28:19 | Сообщение # 1 |
Offline
|
Управлінські аспекти підвищення ефективності банківської діяльності
У сучасних умовах недостатній рівень банківського менеджменту зумовлює погіршення надійності банківської діяльності і навіть банкрутство деяких вітчизняних банків. Специфіка управління комерційними банками в тому, що останні змушені працювати в умовах нестабільної економічної ситуації. Це відбивається на якості банківських продуктів і засобах управління банківським портфелем.
Отже, питання удосконалення організації банківської діяльності в сучасних умовах належать до найбільш актуальних як у науковому, так і організаційно-методичному аспектах.
Проблема ефективного управління банківською діяльністю привернула увагу багатьох науковців та практиків. Зокрема питанню банківського менеджменту присвячені роботи О.Д.Заруби, О.І.Лаврушина. Особливу увагу організації управління ресурсами та фінансовою стійкістю банку в ринкових умовах приділяють В.М.Кочетков, І.В.Сало, А.А.Мещеряков та інші вчені.
У зарубіжній практиці існує декілька способів підвищення ефективності управління банківською діяльністю, але необхідно визначити, які з них є найбільш дієвими в умовах економічних перетворень в Україні.
Банківська система є одним з найважливіших елементів економіки країни, тому ефективна діяльність комерційних банків сьогодні - особливо актуальне питання. Більшість комерційних банків України не має належного досвіду роботи, і внаслідок неефективного управління ресурсами значна їх частина зазнає фінансових труднощів, а деякі з них стають банкрутами.
Серед факторів, що впливають на діяльність вітчизняних банків, слід виділити: нерентабельність багатьох підприємств-клієнтів банку; інфляційні тенденції у грошово-кредитній сфері; нерозвиненість фондового ринку; значні коливання процентних ставок; неплатежі з боку клієнтів банку та підприємств щодо один одного; порушення фінансового законодавства; відсутність повноцінної інформації про учасників ринку [4].
Оскільки банк є системним підприємством, то до нього можна застосовувати підходи до управління, що розроблені для подібних структур.
Анрі Файоль (1841-1925) уперше проаналізував управлінську діяльність і в своїй роботі „Загальне і промислове управління" визначив її як об'єднання п'яти елементів: прогнозування і планування - „аналіз цифр і складання плану дій"; організація - „побудова структури підприємства"; розпорядження - „підтримка діяльності персоналу"; координація - „скріплення, уніфікація і гармонізація всіх видів діяльності і зусиль"; контроль -„контроль за тим, що все відбувається відповідно до встановлених правил і вказівок".
Усі названі елементи сучасні автори незмінно включають у поняття управління банком: „Банківський менеджмент в загальному вигляді являє собою управління відносинами, що пов'язані зі стратегічним і тактичним плануванням, аналізом, регулюванням, контролем діяльності банку, управлінням фінансами, управлінням маркетинговою діяльністю, а також персоналом, що здійснює банківські операції" [7].
Сообщение отредактировал Sashok - Суббота, 21.09.2013, 01:12:51
Подпись пользователя
|
|
| |